Asiakaspalvelu on asiakkaan kohtaamista niin, että hän saa apua ongelmaansa ja että hänelle jää hyvä kokemus saamastaan palvelusta. Asiakaspalvelu on vähentynyt monilla aloilla. Kun itse otan puhelimitse yhteyttä johonkin palveluntarjoajaan, puhelimesta kuulen usein, miten minua pyydetään hoitamaan asiani verkossa.
Olemme toimistossamme halunneet säilyttää perinteisen asiakaspalvelun. Tämän vuoksi kiinnitämme erityisesti huomiota henkilökohtaiseen sekä puhelimen tai sähköpostin välityksellä käytävään asiakaspalveluun. Olemme erittäin kiitollisia lukuisista saamistamme positiivista palautteista. Olemme säilyttäneet toimistomme aukioloajan niin, että meillä voi asioida myös henkilökohtaisesti. Osa asiakkaiden asioista on sellaisia, että on hyvä tavata asiakkaan kanssa kasvokkain. Koskettavinta on palvella juuri omaisensa menettänyttä asiakasta ja antaa hänelle tukea ja opastusta asioiden hoitamisessa uudessa elämäntilanteessa.
Isännöintitoimistossa on monenlaista asiakaspalvelun aihetta. Asiakaspalvelussa voi asioida sähköpostitse, puhelimitse, käymällä henkilökohtaisesti toimistossa tai lähettämällä lomake nettisivujen kautta. Asiakaspalvelussa asiakkaat saavat ystävällistä ja ammattitaitoista palvelua. Toimistopalveluihin sisältyy muun muassa asukasmuutosten päivittäminen, autopaikkojen ja saunavuorojen jakaminen sekä avainhallintaan liittyvät asiat.
Asiakaspalvelusta lähetämme kokouskutsut, yhtiökokouspöytäkirjat ja vastikelomakkeet sekä hoidamme vastikevalvonnan. Neuvomme asiakkaita tarvittaessa, jotta he saavat asiansa hoidetuksi jouhevasti. Toimistopalveluissa seurataan myös asiakasyhtiöiden taloustilannetta ja maksetaan laskut. Olemme tarvittaessa auttaneet talousvaikeuksissa olevia suunnittelemalla asiakkaan kanssa yhdessä taloyhtiön hallituksen hyväksymä asiakkaalle sopiva puuttuvien maksujen maksuaikataulu. Tämän toimintamallin ansiosta moni asiakas on saanut taloutensa kuntoon.
Asiakaspalvelu on paljon muutakin kuin tervehtimistä ja palvelua. Se on todellinen palveluammatti. Siinä kohdataan ihminen. Siksi pidämme asiakaspalvelua todella tärkeänä osana isännöintitoimiston toimintaa. Asiakaspalvelussa näkyy elämän koko kirjo iloineen ja suruineen.
Paula Heikkilä
(kuvan käytölle on lupa)